A Page Rank (PR) a Google kereső mutató száma ami a weboldalak Internetes népszerűséget, értékét mutatja meg. A PR értéke 0-10 között lehet. Ezt elsősorban a weboldalra mutató külső linkek száma és azok értéke határozza meg. Tehát nem csak a mennyiség, hanem a minőség is fontos. Ha olyan oldalakon találja meg a Google keresője a Te oldalad linkjét, ami magasabb PR értékkel rendelkezik, akkor a Te oldaladat is többre értékeli.
Honnan tudhatod meg, hogy a Te oldaladnak mennyi a PR értéke?
Kattints az alábbi linkre, és ott add meg a weboldalad címét, majd kattints a PageRank ellenőrzésre!
http://www.gpr.hu/index.php?m=4
Ha a cím mező feletti eredményben azt látod, hogy 3/10 akkor a Te oldalad PR értéke 3.
Ha szeretnéd folyamatosan figyelemmel kísérni a weboldalad PR értékét, akkor illeszd be a PR mutató kódját, amit ezen a címentalálsz:
http://www.gpr.hu/index.php?m=3
A link elhelyezése más oldalakon nem tévesztendő össze a bannercserével. A Google ugyanis a képekbe nem lát bele, így ebből a szempontból a bannercsere sokkal értéktelenebb.
Tehát a linknek mindenképpen szöveges tartalmúnak kell lennie, és nem elég maga az oldal URL-je, tehát a webcíme. Ha linket cserélsz, vagy felteszed a linkedet egy linkkatalógusba, vagy hirdetésbe, akkor feltétlenül egy rövid szövegkörnyezetbe ágyazd be.
Példa:
URL =http://eznemsemmi.hupont.hu
LINK SZÖVEGE = Ez nem semmi
Ebbe csak be kell helyettesítened a saját oldalad adatait.